Czy można obiektywnie analizować media i jak to się robi? Czy można analizować rynek medialny? Jak to robią w innych krajach? Czy dzisiejsze polskie instytucje potrafią dokonać analizy polskich mediów i polskiego systemu medialnego? Czy wzorem innych krajów demokratycznych powinna zostać powołana Rada Prasowa albo Instytut Medialny?
Udział w debacie potwierdzili:
Krzysztof Czabański, wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
dr hab. Tadeusz Kononiuk, kierownik Zakładu Prawa Mediów Instytutu Dziennikarstwa UW,
- Normatywne funkcje Rady Prasowej w systemie medialnym. Zalecenia Unii Europejskiej.
dr Tomasz Gackowski, zastępca dyrektora Instytutu Dziennikarstwa ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą, Kierownik Laboratorium Badań Medioznawczych UW Instytut Dziennikarstwa UW,
- Ekspozycja partii politycznych, wyważenie i bestronność przekazu, style pracy redakcji w ujęciu ilościowym w audycjach publicystycznych w okresach kampanii wyborczych - Wybory europejskie 2014; Wybory samorządowe 2014; Wybory prezydenckie 2015; Wybory parlamentarne 2015.
dr Marek Kochan - medioznawca, wykładowca, ekspert marketingu politycznego,
- „Język dziennikarzy”.
Andrzej Meler, specjalista ds. badań i analiz Centrum Monitorowania Dyskursu Publicznego UMK Toruń Portal cmdp.pl
- Zalety analiz ilościowych na portalu cmdp.pl
Prowadzenie: red. Teresa Bochwic i red. Michał Orzechowski
Konferencja - „Jaka rada na media?”
23 lutego, wtorek, godz. 17.00
Dom Dziennikarza ul. Foksal 3/5 w Warszawie