PRAWO

 

Rok na ukaranie sprawcy znieważenia

Trybunał Konstytucyjny orzekł, iż przepis mówiący, że karalność przestępstwa znieważenia ściganego z oskarżenia prywatnego ustaje z upływem roku od czasu, gdy pokrzywdzony dowiedział się o osobie sprawcy, jest zgodny z konstytucją. TK podkreślił, że możliwość dochodzenia na drodze sądowej ochrony o charakterze niemajątkowym (np. przeprosiny lub sprostowanie) w ogóle nie jest ograniczona terminem, a roszczenie majątkowe związane z naruszeniem dóbr osobistych co do zasady przedawnia się po upływie 10 lat.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Wydawca "Wprost" skarży Romana Giertycha do Rady Adwokackiej

Spółka AWR "Wprost" (należąca do PMPG Polskie Media) złożyła do rzecznika dyscyplinarnego Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie zawiadomienie o uzasadnionym podejrzeniu naruszenia zasad wykonywania zawodu oraz zasad etyki i godności zawodu adwokata przez Romana Giertycha. Firma wytyka mu m.in., że w wypowiedziach personalnie atakuje dziennikarzy "Wprost", podaje wybiórcze informacje i oceny dotyczące procesów sądowych oraz że chociaż jest w kilku sporach sądowych z tygodnikiem, podjął się reprezentowania innych podmiotów pozywających to pismo.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Tomasz Lis ponownie przegrywa z wydawcą Do Rzeczy

Tomasz Lis ponownie przegrał proces z wydawcą tygodnika "Do Rzeczy". Ma opublikować przeprosiny skierowane do PMPG Polskie Media oraz Michała M. Lisieckiego za stwierdzenia z wpisu blogowego sprzed czterech lat. Mają one ukazać się w portalu NaTemat.pl. Sąd Apelacyjny podtrzymał tym samym wyrok wydany we wrześniu 2015 r. Naczelny "Newsweek Polska" oraz spółka Glob360, której właścicielem jest Lis, wydawca portalu NaTemat.pl złożyli skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego. Ten zwrócił sprawę do ponownego rozpoznania przez SA.

Źródło: Wprost.pl

 

Telewizja Polska pozwie prezydenta Gdańska za nazwanie dziennikarza "Goebbelsem, kłamcą i prowokatorem"

Wczoraj wieczorem w "Magazynie śledczym Anity Gargas" wyemitowano relację ze spotkania Klubu Obywatelskiego z udziałem m.in. prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Samorządowiec nie odpowiedział na pytania reportera TVP - Radosława Jankiewicza, a jego nazwał "Goebbelsem", "kłamcą" i "prowokatorem". Telewizja Polska wysłała już do prezydenta Gdańska pismo przedprocesowe, wzywające go do publicznego przeproszenia Jankiewicza oraz TVP. Jeśli Adamowicz nie odpowie Telewizja Polska pozwie go o ochronę dóbr osobistych.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Marcin Piasecki będzie odpowiadał za projekty specjalne "Rzeczpospolitej"

Marcin Piasecki, redaktor i publicysta "Rzeczpospolitej" (Gremi Media SA), od maja br. przejmie obowiązki rozstającego się z wydawnictwem Pawła Jabłońskiego. Odpowiadać będzie za współpracę redakcji z działami komercyjnymi wydawnictwa, za kluczowych partnerów oraz projekty specjalne. Od 15 maja p.o. wicenaczelnego "Rz" będzie Andrzej Pietryga, szef działu prawnego. Przejmie obowiązki Ewy Usowicz - ona również rozstaje się z dziennikiem.

Źródło: Press.pl

 

Radio Merkury może zmienić nazwę na Radio Poznań

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zgodziło się na zmianę nazwy z Radia Merkury na Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Poznaniu Radio Poznań (w skrócie: Radio Poznań). To ostatnia z wymaganych formalności, by taka zmiana została wprowadzona w życie. Powodem powrotu do historycznej nazwy (rozgłośnia nosiła ją aż do 1993 roku) było częste mylenie Radia Merkury z rozgłośnią komercyjną. Przez najbliższy rok rozgłośnia będzie używała równolegle obu nazw: Radio Merkury i Radio Poznań. Definitywne wygaszanie nazwy „Merkury” rozpocznie się w kwietniu 2018 roku.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Kosztowna wpadka TVP

Telewizja publiczna wypłaciła odszkodowania pięciu policjantom za ujawnienie ich nazwisk podczas procesu w sprawie śmierci Ewy Tylman. Wielkopolski związek zawodowy policjantów zażądał od TVP zapłaty po 50 tys. zł odszkodowania dla każdego z mundurowych. W razie odmowy sprawa miała trafić do sądu. Z nieoficjalnych informacji wynika, że ostatecznie policjanci dostali od Telewizji Polskiej po kilkanaście tysięcy złotych odszkodowania. TVP miała zawrzeć z nimi ugodę, zastrzegając utrzymanie tego faktu w tajemnicy.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

CBA w TVP

Centralne Biuro Antykorupcyjne prowadzi analizę dokumentów finansowych w Telewizji Polskiej. Po zakończeniu tego etapu zapadnie decyzja, czy zostanie wszczęte śledztwo. Prezes TVP Jacek Kurski, w rozmowie z Polityce.pl twierdzi, że sam miał poprosić o to, by CBA skontrolowało wydatki, ponoszone przez poprzednie zarządy publicznej telewizji. Jak podała PAP CBA analizuje zamówienia publiczne Telewizji Polskiej z ostatnich pięciu lat. Od stycznia 2017 r. analizowane są wybrane decyzje TVP, m.in. dotyczące zakupu sprzętu do archiwizacji cyfrowej, ale też inne zamówienia.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Branżowe izby proszą Brukselę o interwencję w sprawie abonamentu RTV

Siedem izb z sektora telekomunikacji i mediów wysłało do Komisji Europejskiej list z prośbą o interwencję w sprawie przepisów dotyczących nowego sposobu pobierania w Polsce abonamentu dla mediów publicznych. Zdaniem ekspertów branżowych planowana na ten rok nowelizacja ustawy abonamentowej może być niezgodna z prawem unijnym. Chodzi o pomysł resortu kultury, zakładający, że operatorzy płatnej telewizji informacje o zarejestrowaniu telewizora mieliby pobierać od swoich klientów, a następnie przekazywać Poczcie Polskiej.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Kuba Wątły wraca do Superstacji

Od 1 maja br. na antenę Superstacji powróci program "Krzywe zwierciadło", prowadzony przez Kubę Wątłego, który od prawie dwóch miesięcy jest zawieszony. Odcinki trafią do wieczornego pasma o godz. 21.45. Według nieoficjalnych informacji, program nie będzie już nadawany na żywo, a odcinki zostaną nagrane wcześniej.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Bernadeta Waszkielewicz wydawcą w Tvp.info

Do zespołu serwisu Tvp.info dołączają wydawca Bernadeta Waszkielewicz i grafik-fotoedytor Agnieszka Fok. Waszkielewicz od maja 2015 roku do lutego br. była sekretarzem redakcji serwisu internetowego Polska-zbrojna.pl i kierownikiem wydziału redakcji internetowej w Wojskowym Instytucie Wydawniczym. Wcześniej pracowała m.in. w "Rzeczpospolitej". Agnieszka Fok kierowała w przeszłości działami fotoedycji w tygodniku "Newsweek Polska" i "Rzeczpospolitej".

Źródło: Press.pl

 

W Polsce spada odsetek osób rezygnujących z płatnej telewizji

O rezygnacji z usług operatora płatnej telewizji myśli teraz w Polsce 23 proc. jej klientów, choć jeszcze dwa lata wcześniej było to 27 proc. – Z roku na rok odsetek ten lekko spada, a przy ofertach operatorów klientów trzyma m.in. internet w pakiecie – komentują autorzy raportu „Projekt Cyfryzacja III” agencji mediowej MEC.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Bill O'Reilly zwolniony z Fox News

Bill O'Reilly - jeden z najbardziej rozpoznawalnych prezenterów stacji Fox News - został zwolniony w związku z oskarżeniami o molestowanie seksualne. Dziennikarz zarzuty nazwał "bezpodstawnymi". Zdaniem amerykańskich mediów, decyzję podjęto na specjalnym spotkaniu rady nadzorczej 21st Century Fox, do której należy Fox News. Komunikat podpisał szef koncernu Rupert Murdoch.

Źródło: Press.pl

 

Igrzyska Olimpijskie w Polskim Radiu

Polskie Radio i Discovery Communications podpisały umowę dotyczącą transmisji igrzysk olimpijskich. Zgodnie z umową sublicencyjną, PR otrzyma od Discovery niewyłączne prawa do transmisji radiowych z Zimowych Igrzysk w Pjongczang w 2018 r. i Letnich Igrzysk w Tokio w 2020 r., zarówno na swoich antenach jak i w Internecie oraz na urządzeniach mobilnych. Tym samym po raz kolejny umożliwi swoim słuchaczom śledzenie zmagań polskich olimpijczyków.

Źródło: PolskieRadio.pl

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl