PRAWO

 

Dorota Wysocka-Schnepf pozwie "Super Express"

Będzie pozew Doroty Wysockiej-Schnepf przeciwko gazecie "Super Express". Sprawa dotyczy tekstu pt. "Ambasador Ryszard Schnepf wyciągał kasę na żonę" opublikowanego we wtorkowym "SE". Opisano w nim, że mąż dziennikarki jako ambasador miał pobierać nieprawnie dodatek na pokrycie kosztów utrzymania rodziny. Dziennikarka utrzymuje, że wysłała wyjaśnienia gazecie, lecz ta ich nie opublikowała.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

ABW nie musi ujawnić blokowanych stron

Bezpieczeństwo obywateli jest ważniejsze niż ich prawo do informacji. Zwłaszcza w czasach wojny terroryzmu z demokratycznym światem. Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, przychylając się do racji szefa ABW w sporze z fundacją ePaństwo. Organizacja chciała poznać liczbę i adresy publikacji zablokowanych z inicjatywy służby. W sierpniu 2016 r. wystąpiła z wnioskiem w tej sprawie. ABW ma bowiem prawo zwrócić się do sądu (po uzyskaniu pisemnej zgody prokuratora generalnego) o zablokowanie stron, jeśli uzna, że mają związek z terroryzmem.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Piotr Kudzia za Klaudiusza Pobudzina szefem "Teleexpressu"

Piotr Kudzia będzie nowym kierownikiem redakcji "Teleexpressu". Zastąpi w tej funkcji Klaudiusza Pobudzina, który ponad miesiąc temu został dyrektorem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Kudzia ostatnio zajmował się tematyką zagraniczną w ZPR Media. Wcześniej pracował jako dziennikarz m.in. we "Wprost" i "Życiu Warszawy".

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Polska edycja "Vogue" ruszy w przyszłym roku

Luksusowy magazyn będzie w Polsce wydawać nowa spółka należąca do Katarzyny Kulczyk. Redaktorem naczelnym polskiej edycji "Vogue" ma być Filip Niedenthal, były redaktor naczelny polskiego "Esquire" i były szef działu mody w naszej edycji "Harper's Bazaar". Według informacji "Rz" modelka Małgorzata Bela będzie tzw. editor at large "Vogue", czyli kimś w rodzaju ambasadora tego tytułu w Polsce. Magazyn będzie się ukazywał w wersji papierowej i elektronicznej.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Kara za odmowę

Telewizja Polska wyciągnie konsekwencje wobec osób, które zablokowały spot reklamowy "Naszego Dziennika", w którym ostrzegano przed szerzeniem w polskich szkołach ideologii gender. TVP złożyła już wyjaśnienia w tej sprawie. Uzasadnienia tej decyzji zażądała od prezesa TVP Jacka Kurskiego KRRiT. To efekt skargi, jaką na ocenzurowanie spotu wnieśli Marek Jurek i Krzysztof Kawęcki, liderzy Prawicy Rzeczypospolitej.  

Źródło: „Nasz Dziennik”

 

Jacek Kurski tłumaczy przewagę rządzących w "Gościu Wiadomości”

W odpowiedzi na interpelację poselską, w której zwrócono uwagę, że większość osób zapraszanych do "Gościa Wiadomości" stanową przedstawiciele obozu rządzącego, prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski wyjaśnił, że to oni inicjują większość wydarzeń relacjonowanych w "Wiadomościach", więc muszą przeważać wśród gości programu. Prezes TVP zwrócił też uwagę, że w TVP Info są programy, w których stale goszczą przedstawiciele wszystkich ugrupowań parlamentarnych ("Woronicza 17" i "Forum").

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

PKP Intercity z nowym magazynem "W Podróż"

W pociągach PKP Intercity dostępny jest pierwszy numer miesięcznika "W Podróż". Magazyn zastąpił pismo o podobnym tytule - "W Podróży". Wydawcą nowego czasopisma dla pasażerów jest poznańskie wydawnictwo Skivak, a jego redaktor naczelną została Ewa Cieślik. Nakład pisma wynosi 35 tys. egzemplarzy. Tytuł został zmieniony, bo prawa do niego miał poprzedni wydawca - KOW sp. z o.o.

Źródło: Press.pl

 

KRRiT rozpoczęła procedurę cofnięcia koncesji

KRRiT wszczęła procedurę cofnięcia koncesji udzielonych fundacji "Bajka-Fundacja na rzecz Rozwoju Dzieci" na rozpowszechnianie programów radiowych pod nazwą "Radio Bajka" w Warszawie i w Krakowie. Stacja zaprzestała nadawania półtora roku temu. Na wniosek spółki Eska TV S.A. KRRiT podjęła także uchwałę o zmianie nazwy programu z Eska TV na Eska TV Extra i rozstrzygnęła pozytywnie wniosek o zmianę charakteru programu z wyspecjalizowanego muzyczno-rozrywkowego na wyspecjalizowany muzyczny.

Źródło: KRRiT

 

"W Sieci" i wPolityce.pl uruchamiają telewizję internetową wPolsce.pl

W najbliższy weekend wystartuje serwis w wPolsce.pl tworzony przez zespół tygodnika "W Sieci" i serwisu wPolityce.pl (oba należą do firmy Fratria). - To telewizja - na razie internetowa, ale mamy nadzieję, że z czasem: dalej, szerzej. Uważamy, że wśród stacji telewizyjnych jest miejsce, potencjał i przede wszystkim potrzeba, żeby ten przekaz był jak najbardziej prawdziwy - zapowiedział Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii ds. redakcyjnych. Start wPolsce.pl został ogłoszony w poniedziałek po południu podczas uroczystości z okazji 7. rocznicy uruchomienia wPolityce.pl.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Mecz Polska - Rumunia w Polsacie i Polsat Sport oglądało średnio 8 mln widzów

Sobotni mecz piłkarski Polska - Rumunia o punkty w eliminacjach do Mundialu w Rosji, średnio w Polsacie i Polsat Sport oglądało 8 mln widzów. Podczas emisji spotkania Polsat był liderem oglądalności w obu grupach audytoryjnych. Mecz komentowali Mateusz Borek i Tomasz Hajto.

Źródło: Press.pl

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl