Robert Feluś nie jest już redaktorem naczelnym „Faktu”. Wydawca dziennika, spółka Ringier Axel Springer Polska poinformowała, że powodem jego odejścia był artykuł o samobójczej śmierci syna Leszka Millera.

Tekst pod skandalicznym tytułem „Ojciec wybrał politykę, a syn sznur” ukazał się w weekendowym wydaniu „Faktu”. Był mocno krytykowany przez środowisko dziennikarskie, także przez Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP. Po fali oburzenia Robert Feluś przeprosił czytelników, byłego premiera i jego rodzinę. Leszek Miller zapowiedział jednak, że pozwie wydawcę i redaktora naczelnego dziennika za naruszenie dóbr osobistych.

W poniedziałek wieczorem zarząd RASP poinformował, że Robert Feluś złożył rezygnację z funkcji redaktora naczelnego, która została przyjęta.  Uzasadniając tę decyzję podkreślono, że „wiarygodność i prawdziwość informacji jest dla Spółki równie ważna, co wrażliwość społeczna.”

Robert Feluś był związany z dziennikiem „Fakt” od 2003 r, czyli od początku jego istnienia. Redaktorem naczelnym został w 2014 r., zastępując na tym stanowisku Grzegorza Jankowskiego.

jka

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl