Bauer Media Group wycofuje się z Czech i Słowacji, a wydawane przez niego tytuły prasowe i portale internetowe przejmuje firma MAFRA.

BMG tłumaczy, że powodem tej decyzji jest strategia, która zakłada wzmocnienie obecności w krajach i sektorach, w których niemiecki koncern ma szanse być liderem.

Nie podana jaka będzie wartość transakcji, na którą musi się jeszcze zgodzić urząd antymonopolowy. W obu krajach Bauer Media Group wydaje magazyny kobiece, męskie, TV guidy, pisma yellow, motoryzacyjne i z krzyżówkami, a także związane z nimi serwisy internetowe. W Czechach w portfolio firmy znajdują się m.in. lokalne wersje magazynów „Claudia”, „Tina”, „Cosmopolitan”, „Harper’s Bazaar”, „Eqsuire”, „Nostalgia”, „Retro”, „Chwila dla Ciebie”, „TV14”, „TV Max” i „Top Gear”, zaś na Słowacji - m.in.: „TV Max”, „Chwila dla Ciebie” i „Happy”.

MAFRA to jedna jedną z czołowych firm na czeskim rynku mediów, jest wydawcą m.in. dzienników „Mladá fronta DNES”, „Lidové noviny” i „Metro”, tygodników: „TÉMA” i „5plus2”, portali internetowych iDNES.cz,Lidovky.cz i Mobil.cz. Posiada także stację telewizyjną Óčko oraz rozgłośnię Impuls radio. Firma jest częścią holdingu Agrofert, którego założycielem i wieloletnim właścicielem był Andrej Babis, premier Czech. W ubiegłym roku sprzedał on firmę swojej rodzinie i współpracownikom.

jka, źródło: Wirtualnemedia.pl

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl