Ludzka wiedza o życiu i sposób myślenia o nim są w znacznym stopniu zdeterminowane przez środki przekazu; ludzkie doświadczenie jako takie stało się w dużej mierze doświadczeniem zdobytym za pośrednictwem mediów. Kiedy obserwujemy dobrze świat współczesny, łatwo w nim zauważyć, że one odgrywają ogromną rolę, stają się w pewien sposób częścią naszego życia....

„Mowa nienawiści” to temat, który z dużym nasileniem powrócił do debaty publicznej po zabójstwie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Wiele osób nadal wskazuje, że ten mord był pochodną atmosfery wzajemnej wrogości i oskarżeń, które opanowały przestrzeń publiczną....

Media katolickie w Polsce mają coraz ciekawszą ofertę dla młodego pokolenia. Ważne jest też, że choćby podczas Światowych Dni Młodzieży w Panamie, dziennikarze nie są tylko z młodymi ludźmi, ale są także dla nich, opisując np. historie ich życia....

Stosowanie nazw „tygodnik katolicki”, czy „katolicki tabloid” w stosunku do pism takich, jak „Dobry Tydzień”, jest wprowadzaniem opinii publicznej w błąd. Wśród mediów katolickich w Polsce nie ma odpowiedników takich portali jak np. Pudelek czy Plotek, zajmujących się show biznesem i celebrytami, przekraczających granice intymności, a czasam....

Diecezja warszawsko-praska wydała dokument dotyczący prowadzenia duszpasterstwa w Internecie, głównie chodzi o media społecznościowe. Zachęca on duchownych do takiej działalności, ale wyznacza także jej normy i cele....

„Dwa tygodniki z niemal identycznymi okładkami na święta” - materiał na taki temat pojawił się  w ostatnich dniach na portalu Press.pl (18....

W niedzielę, 2 grudnia, rozpocznie się Adwent, czas przygotowania na Boże Narodzenie, ale również na powtórne przyjście Chrystusa. To także czas wyciszenia i refleksji....

W 2011 r., w dniach 25-27 listopada relacjonowałem z Paryża przebieg 6. Tygodnia Społecznego....

Redakcje katolickie zaczynają już być multimedialnymi kombinatami.  Trzeba jednak pamiętać, że technika nigdy  nie może zastąpić człowieka....

W kwestiach oceny spraw społecznych media katolickie mogą się różnić, ale ich siła i wiarygodność tkwi w tym, że w sprawach wiary mówią wspólnym głosem.    Na rynku polskim obok wielkich świeckich koncernów medialnych są również media katolickie....

12 >>